طراحی سایت چند زبانه دارای نکات و ویژگی هایی است که باعث می شود افراد زیادی به فکر طراحی سایت خود به صورت چند زبانه باشند ، در ادامه شما را با ویژگی ها و مزایای آن ها آشنا کرده ایم یکی از مهم ترین ویژگی ها که پشتیبان سایت هم بوده است سئو کردن سایت است ، در واقع در مرحله سئو کردن لازم است تا نکاتی را در طراحی سایت انجام دهید تا سایت شما بالا بیاید ، سئو کردن سایت چند زبانه هم با همین هدف انجام می شود اما نکات متفاوت تری را لازم است دقت کنید که این نکات باید براساس اصول استانداردی رعایت شود ، قبل از طراحی سایت چند زبانه لازم است تا حتما با نکاتی آشنا شوید در ادامه نکاتی را که مهم است قبل از طراحی سایت بدانید و از آن ها استفاده کنید را برای شما بازگو کرده ایم .
لینک دادن
باید توجه داشته باشید که در سایت های دو زبانه باید Linking (لینک دادن) را برای تبدیل یک زبان به زبان دیگر را گسترش دهید.شما می توانید لینکی ارائه کنید که بازدیدکننده را از صفحاتی که در آن حضور دارد به صفحهء دیگر با زبان جایگزین انتقال دهد. و یا اینکه کافی است آنها را به صفحه فهرست هدایت کرده تا افراد بتوانند در صفحهء معادل با زبان های جایگزین حرکت نمایند.
این راه ها بازدیدکننده را به صفحهء اصلی Landing page کشانده به صورتی که قبل از حرکت به سمت جزئیات، پیغام سایت را دریافت نماید اما انجام این کارها ممکن است موردتوجه بازدیدکنندگان نباشد.
هر دو رویکرد برای وب سایت های چند زبانه به خوبی کار می کند، اگر چه حرکت و ناوبری را کمی پیچیده می نماید. در این مورد دو روش مهم برای چگونگی نزدیک تر شدن صفحات زبان های مختلف در وب سایت با یکدیگر وجود دارد:
√ایجاد پوشه هایی برای زبان های جایگزین
√زیر دامنه های معادل
این دو روش می تواند روش مناسبی برای وب سایت های چندزبانه باشد.با احترام به گوگل باید بگوییم که مفروضاتی هستند که بر روی مکان جغرافیایی وب سایت ها که بر اساس نام دامنه استفاده شده آنها (مکان سرور وب سایت) توجه کرده و زبان های مورد استفاده آنها را تا حدودی تشخیص می دهد.
گوگل و سایت های چند زبانه
گوگل برای شناسایی زبان محتویات صفحات وب از خاصیت LANG استفاده نمی کند. در واقع این خاصیت بیشتر برای شناساندن زبان به برنامه های قرائت صفحه نمایش است. گوگل سعی می کند زبان اصلی وب سایت شما را با الگوریتم های مخصوص خودش شناسایی کند و به همین دلیل هم گوگل توصیه می کند تنها از یک زبان در صفحات خود استفاده کنید.
نحوه قرار گیری انتخاب زبان ها
همانطور که گفته شد محل قرار گیری انتخاب زبان های سایت باید در دید کاربران باشد تا بتوانند به راحتی زبان مورد نظر خود را انتخاب نمایند . برای درج نام زبان مورد نظر به همان زبان قرار دهید به عنوان مثال زبان فارسی را persian نگذارید بلکه فارسی قرار دهید . موضوع قابل اهمیت دیگر ؛ راست چین و یا چپ چین بودن محتوا می باشد . برخی از زبان ها مانند انگلیسی از چپ به راست نوشته می شود و برخی دیگر مانند زبان فارسی از چپ به راست نوشته می شود در طراحی قالب سایت برای هر زبان این موضوع را فراموش نکنید .
یکپارچگی ساختار و محتوا در طراحی سایت چند زبانه
مهمترین اصل در ساخت وب سایت چند زبانه یا اجرای طراحی سایت دو زبانه همگنی و یکپارچگی در بخش های مختلف و ساختار و محتوای وبسایت است، به گونه ای که با پیاده سازی سیستم های دو یا چند زبان مانند فارسی ، عربی ، انگلیسی ، فرانسه و غیره؛ وب سایت ها بصورت منفرد و جداگانه از هم بنظر نیاید. بدین منظور وجود محیطی یکپارچه برای مدیریت تمامی زبان های وبسایت اامی است چرا که اگر این کار بصورت تخصصی و حرفه ای انجام نگیرد ، سایتهایی کاملا مجزا از یکدیگر که هر کدام میبایست مدیریت، تنظیمات و بروزرسانی جداگانه شوند ایجاد می گردد.
استفاده از SubDomain در طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه
این روش جزء مرسوم ترین و بهترین روش های طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه می باشد. در واقع با استفاده از این روش به تعداد زبان های مختلفی که باید روی سایت قرار گیرند یک سایت جداگانه در یک Sub Domain جداگانه و با زبان متفاوت طراحی و ساخته می شوند. در این روش هم می توان از قالب ، ساختار و ترکیب جداگانه برای هر زبان استفاده کرد و هم اینکه یک قالب و فرم یکسان برای تمامی زبان ها مورد استفاده قرار داد، البته به این نکته هم باید توجه داشته باشید که قالب انتخابی در حالت دوم ، باید قابلیت چند زبانه بودن را داشته باشد
سئو سایت دو زبانه انگلیسی و فارسی
برای سئو سایت دو زبانه انگلیسی و فارسی باید هر یک از مطالب سایت را ترجمه کرد و دو صفحه ترجمه شده را به هم متصل کرد تا زمانی که روی گزینه تغییر زبان سایت کلیک می کنیم وارد صفحه سایت به زبان مورد نظر بشویم. در تولید محتوای سایت در هر زبان برای سئو سایت باید کلمات کلیدی موجود در همان زبان را در متن گنجاند. نکته مهم دیگر موقعیت منوها و ماژول ها در سایت است. درحالی که در فارسی ما از راست می نویسیم، در زبان انگلیسی منوها از سمت چپ چیده می شوند. نکته دیگر در نظرگرفتن فاکتورهای سئو درونی و بیرونی سایت است. بخشی از این پروسه شامل لینک سازی می شود که باید با سایر سایت ها شروع به تبادل لینک کرد تا رتبه سایت و رنکینگ سایت بهتر شده و سایت اعتبار بیشتری در موتورجستجوی گوگل کسب کند و ترافیک و بازدید کننده بهتری را به خود جذب کند.
قیمت طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه
با توجه به شیوههای متفاوت چندزبانه کردن سیستمهای مدیریت محتوا و یا استفاده از زبانهای برنامهنویسی مختلف برای طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه ، قیمتهای متفاوتی برای این کار وجود دارد.
یکی از مهمترین پارامترهایی که در مشخص شدن قیمت زبان جدید تأثیرگذار است، هماهنگی جهت و راستای نوشتار زبان جدید با زبانهای پیشفرض سایت است. بهعنوانمثال اضافه نمودن زبان عربی به سایتی که زبان پیشفرض آن فارسی است، دارای قیمت پایینتری از اضافه نمودن زبان انگلیسی به آن است چون جهت و راستای نوشتار این دو زبان هر دو از راست به چپ است و به ایجاد تغییرات زیادی احتیاج ندارد.
ویژگیهای طراحی سایت دو زبانه یا چند زبانه
طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه موضوعی تخصصی و احتیاج بهدقت و توجه ویژهای دارد. زیرا انجام تنظیمات ضروری آن برای مدیریت و کنترل آن و در دسترس بودن اطلاعات و محتواهای گردآوریشده در هر زبان و همچنین همگامسازی نوشتهها در زبانهای گوناگون نیاز به نیروهای متخصص و کارشناس دارد و این موضوع باعث یکپارچه شدن سایت در قسمتهای مختلف میشود.
بهترین حالت در طراحی سایت دو زبانه یا چند زبانه ایجاد فضایی یکپارچه برای کنترل تمامی زبانهای سایت است و اگر این کار با تخصص لازم و بهدرستی به انجام نرسد، امکان دارد سایتهایی ایجاد شوند که کاملاً مجزا از همدیگر بوده و باید بهصورت جدا از هم مدیریت، کنترل و بهروزرسانی شوند.
در طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه ، رعایت اصول سئو و طراحی سایت بر اساس استانداردهای بهینه سازی شده نقش کلیدی درافزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو نظیر گوگل ایجاد میکند و باعث میشود خدمات بینالمللی در مرض عموم مردم با زبانهای مختلف قرار گیرد.
سایت ,زبان ,زبانه ,های ,طراحی ,، ,چند زبانه ,دو زبانه ,طراحی سایت ,وب سایت ,در طراحی ,توجه داشته باشید
درباره این سایت