شاید این موضوع را ندانید اما رنگ ها از قدرت بالایی برخوردار هستند تاثیر بسیار بالایی بر ذهن و تفکر شما می گذارد ، به همین دلیل طراحان سایت در انتخاب رنگ ها بسیار هدفمند عمل می کنند و با فکر و اندیشه متناسب با موضوع سایت بهترین رنگ را برای آن انتخاب می کنند . یکی از نکاتی که در انتخاب رنگ مورد نظر بسیار مهم است و باید آن را بدانیم روانشناسی رنگ هاست . با دانستن روانشناسی رنگ ها شما می توانید راحت تر رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید .در این مطلب ما روانشناسی برخی از اساسی ترین و پایه ترین رنگ ها را برای شما شرح داده ایم .
قطعا یکی از چالش هایی که بسیاری از طراحان سایت با آن روبه رو هستند همین انتخاب رنگ مناسب سایت است که تنها با دانستن روانشناسی سایت ها می توان می توان به خوبی از این چالش گذشت.
روانشناسی رنگ قرمز
رنگ قرمز به صورت ناخودآگاه باعث افزایش ضربان قلب و سریعتر شدن سرعت تنفس میشود. رنگ قرمز همراه با هیجان، عشق، انرژی و تحرک است. همچنین به طور بالقوه حاوی مضامینی منفی چون جنگ، خشونت، آتش، عصبانیت و خطر است.
چه زمانی از قرمز استفاده کنیم؟
از قرمز زمانی استفاده کنید که میخواهید در خصوص موضوعی جلب توجه کنید یا ایجاد هیجان نمایید. قرمز برای غذا، مد و فشن، سرگرمی، ورزش، تبلیغات، سرویسهای اضطراری و مراقبتهای بهداشتی خوب است.
چه زمانی از قرمز استفاده نکنیم؟
در استفاده از رنگ قرمز به هیچ عنوان زیادهروی نکنید. هیجان زیادی میتواند مخرب باشد. عموما قرمز برای کالاهای لوکس، وبسایتهای فعال در زمینه طبیعت و وبسایتهای حرفهای مناسب نمیباشد.
رنگ سبز
سبز نشان دهنده زندگی و رشد گیاه است و در نتیجه از آن برای انتقال "سبز" به معنای زیست محیطی ، پایدار ، ارگانیک و طبیعی کلمه استفاده می شود.سبز ساده ترین رنگ برای پردازش چشم است. از آن برای ایجاد جلوه ای آرامش بخش ، آرامش بخش یا نشان دادن آغازها ، طبیعت یا ثروت استفاده کنید. از نظر علمی ، جهانگردی ، پزشکی ، منابع انسانی ، محیط زیست و پایداری بسیار عالی است.
برای کالاهای لوکس ، فناوری یا محتوا که به دختران نوجوان اختصاص داده می شود ، کمتر مناسب است.
آبی
رنگ آبی، رنگی آرام و امن است. این رنگ نشاندهنده اعتماد، دوستی و آرامش میباشد. از این رنگ در بانکها استفاده میشود. برندهایی مانند فیسبوک، توییتر و دل نیز از آن استفاده میکنند.
رنگ بنفش : خلاقیت ، معنویت ، شخصیت ، کیفیت ، سلطنت
روانشناسی رنگ بنفش در طراحی وب سایت : رنگ بنفش نمایانگر ثروت ، پیجیدگی و سلطنت است . همچنین رمانتیک و نه می باشد و به دلیل آن که در طبیعت بسیار کمیاب است به عنوان رنگ مصنوعی شناخته می شود.
روانشناسی رنگ نارنجی
نارنجی یک رنگ فعال و پر جنب و جوش است که عموما با تفریح، شادی، هیجان و اشتیاق مرتبط است. همچنین استفاده از این رنگ برای جلب توجه و برقراری ارتباط نیز توصیه میشود.
چه زمانی از نارنجی استفاده کنیم؟
برای جلب توجه به عملکردهای مهم (مشترک شدن (subscribe)، خرید، عضویت و …) یا هر محتوایی که میخواهید توجه افراد به آن جلب شود، برای ساخت سایت های تجارت الکترونیک، خودرو، تکنولوژی، سرگرمی، غذا و … مناسب است.
چه زمانی از نارنجی استفاده نکنیم؟
هرچند که شدت نارنجی از قرمز کمتر است، اما با این حال استفاده زیاد از آن مسحورکننده است. در به کار بردن آن زیادهروی نکنید.
اهمیت و نقش رنگ در طراحی سایت چیست؟
زمانی که نوبت به طراحی سایت شما میرسد، انتخاب پالت رنگی مناسب یکی از مهمترین تصمیمات طراحی وب است که باید به آن توجه کرد. رنگ، شناخت برند را ۸۰٪ افزایش میدهد. به این معنی که انتخاب پالت رنگی در طراحی وب نه تنها برای مخاطبان خود جذاب است بلکه باعث به یاد ماندن آن در ذهن مخاطب میشود.
انتخاب پالت رنگی مناسب چیزی بیش از داشتن یک سایت زیبا است. رنگ تأثیر زیادی در درک ما دارد و آن را به ابزاری قدرتمند در افزایش بهرهوری سایت میکند. همچنین رنگ با تاثیر گذاری بر طراحی سایت روی درک کلی شما از یک برند تاثیر میگذارد. اگر وبسایت دارای هارمونی رنگ مناسبی نباشد، بهراحتی احساس خواهید کرد نام تجاری آن برند غیرقابل اعتماد و غیرحرفهای است. و در صورتی که آن وبسایت خدمات یا فروشی برای ارائه داشته باشد، در انجام آن احساس ناامنی میکنید و به احتمال زیاد خرید را متوقف خواهید کرد.
رنگ ,، ,استفاده ,سایت ,قرمز ,طراحی ,رنگ ها ,در طراحی ,روانشناسی رنگ ,طراحی سایت ,از آن
درباره این سایت