میدانید وبلاگ چیست و چه کاربری دارد ؟ اصلا داشتن یک وبلاگ چه مزیتی می تواند داشته باشد ؟ و . در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ این نوع سوالات را بیابید ، در حقیقت با گذشت زمان و روی کار آمدن انواع استارت آپ و برند می توان گفت که این روزها داشتن وبلاگ برای هر سایتی یک نیاز ضروری شمرده می شود. برخی از افراد به وبلاگ ها تنها به چشمک سرگرمی نگاه می کنند و درون ان راجع به خاطرات و یا زندگی فردی خودشان می نویسند اما برخی دیگر هستند که با فکر و هدف جلو می روند و با وبلاگ ها می خواهند تا برای خود کسب درآمد بپردازند و یا از طریق وبلاگ ها شبکه اجتمایی خود را گسترش دهند . وبلاگ ممکن است با هر نوع هدفی ساخته شوند.
وبلاگ یا بلاگ چیست؟
وبلاگ Weblog واژه ای است که توسط یک وبلاگ نویس آمریکایی (Jorn Barger) ابداع شد . وبلاگ یا بلاگ که در ابتدا به معنی دفترچه خاطرات آنلاین معرفی شد، از دو واژه Web که شبکه جهانی اطلاعات معنی می شود و Log که به فایل هایی گفته می شود که تمام اتفاقاتی که در یک کامپیوتر می افتد را ثبت می کند . واژه بلاگ Blog توسط Peter Merholz ابداع شد . پس از آن Evan Williams که برنامه نویس مشهوری است، درسیستم وبلاگدهی مشهور گوگل واژه Blogger را خلق کرد و پس از آن سیستم وبلاگ نویسی Blogger را نوشت.
مزیتهای وبلاگ نویسی با موضوع حرفه و شغل
شاید با وجود انبوه کارهای روزمره، وبلاگ نویسی کار زمانبری به نظر برسد اما این کار مزیتها و فرصتهای گوناگونی به همراه دارد.
نخست اینکه میتوانید در وبلاگ مهارتهایتان را توصیف و قدرت تفکرتان را تقویت کنید و باعث میشود برای توسعهی مهارتهایتان تلاش کنید. همچنین با جستوجوی مطالب و مقالهها به شناخت عمیقتری از صنعت میرسید و در عین حال عواملی مانند مهارت های نوشتاری، مهارت های ارتباطی و بازاریابی را تقویت میکنید و در توسعه فردی خود موفقتر خواهید بود.
یک مزیت مهم وبلاگ نقش آن در فرصتهای شبکه سازی است. مثلا با معروف شدن وبلاگتان ممکن است برای سخنرانی در رویدادهای مختلف دعوت شوید یا با کارشناسان و شخصیتهایی آشنا شوید که در جریان یا دستاندرکار پروژههای بزرگ و مهم هستند.
در وبلاگ میتوانید نظراتی را که در سازمان یا شرکتتان گوش شنوایی برایشان نیست، مطرح کنید به طوری که توجه تصمیمگیرندگان را جلب و آنها را به شنیدن آرای شما علاقهمند کند.
در پایان اینکه، یک وبلاگ خوب میتواند در حکم ادامهی رزومه کاریتان باشد و با اثرگذاری بر استخدامکنندگان، فرصتهای شغلی جدیدی فراهم کند.
تاریخچه وبلاگ
بلاگ های تقریبا از اواسط دهه 90 میلادی توسط رومه ها و مجلات روی کار آمدند. در آن زمان کاربران اینترنت بسیار کم بودند و اغلب آنها صفحات شخصی خود را راه اندازی می کردند و اطلاعاتی نظیر؛ افکار و عقاید خود، سبک زندگی شخصی، رویداد های اجتماعی و را در آن منتشر می کردند.
در اواخر دهه 90 پدیده ای به نام weblog به وجود آمد که ترکیبی از عبارات we+blog بود که در نهایت نام blog را به آن اختصاص دادند.
با ظهور روز افزون این صفحات ابزار های زیادی برای بهینه سازی دسترسی به مقالات و مجلات به وجود آمد. این ابزار ها بسیار عمومی بود و به افرادی که دانش کمی نسیت به کد نویسی داشتند نیز اجازه می داد تا صفحه ای برای خود داشته باشند.
در سال 1999 یکی از محبوب ترین وبلاگ با نام Blogger.com راه اندازی شد که در سال 2003 به شرکت گوگل ملحق شد. در ماه می همان سال، وردپرس به عنوان یک پلتفرم برای وبلاگ نویس ها شروع به کار کرد و در حال حاضر محبوب ترین پلتفرم در تمامی جهان می باشد و بیشتر از 30 درصد وب سایت های جهان بر روی این پلتفرم ایجاد شده اند.
وضعيت اخير وبلاگ و وبلاگ نويسي
وبلاگ و وبلاگ نويسي همچنان روند توسعه و گسترش خود را ادامه داده و هر روز بر تعداد وبلاگ نويسان افزوده مي گردد .جامعه وبلاگ نويسان را اقشار متفاوت جامعه تشكيل مي دهند .( پياده كنندگان نرم افزار ، طراحان وب ، متخصصين و كارشناسان فن آوري هاي اطلاعات و ارتباطات ، معماران اطلاعاتي ، رومه نگاران ، وكلاء ، متخصصين آموزشي ، مشاوران و محققين فن آوري اطلاعات ، سياستمداران و . ) . با توجه به جايگاه بسيار مهم وبلاگ نويسي براي رومه نگاران ، دانشگاه MIT در پائيز سال 2002 ، اقدام به ارائه يكواحد خاصبراي دانشجويان نموده است
چرا باید از وبلاگ استفاده کنیم؟
منظور ما در اینجا از وبلاگ نویسی ساخت یک وبلاگ روی دامنه اصلی سایت که میتواند در خود سایت اصلی باشد و یا اینکه در یک پوشه وبلاگ خود را راهاندازی کنید میباشد. بنابراین بحث استفاده از سرویسهایی چون بلاگفا در این مقاله نیست. تنها مزیتی که شاید سرویسهای وبلاگدهی داشته باشند در داشتن دامین اتوریتی بالا است که میتواند در رشد سریعتر در موتورهای جستجو به شما کمک کند، اما دلایل اصلی دیگری وجود دارند که استفاده از سرویس وبلاگدهی را نقض خواهند کرد.
مطمئنا کسب و کارهایی که وبلاگ دارند موفقتر از کسب و کاری هستند که وبلاگ ندارد. چرا که وبلاگ این کسب و کارها درواقع به یک پاتوق برای مشتریان تبدیل شده است. گذشته از این همین موضوع باعث تمرکز روی برند شده و هر زمان که مشتری نیاز به راهنمایی در مورد خدمات مربوطه داشته باشد به جای سرک کشیدن در سایتهای مختلف میتواند از وبلاگ همان سایت پاسخ سوالات خود را دریافت کند.
درباره این سایت